BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 25, 2009

now aku tau ape yg korg rasa..

wah wah wah...baru2 ni Dr Iqbal menjadi sgt femes...bz manjang..yeahhaa..pabila beliau sudah femes dan berbizi sebegini..sudah tentunya beliau akan jarang menjenguk kami-kami di lab ni..suka!! pagi td masuk je lab..wira suh bukak RTM 1 Selamat Pagi Malaysia..slot Dr jam 8.30 pg..aku berusaha la utk streaming..tp hampa..tp nasib baik Ani penyelamat kehampaan tersebut apabila beliau dengan jayanya telah berjaya "menstreaming" RTM 1..(walhal aku bukak page sama wif Ani tp mybe network di PC aku bengong..huh!!)..owh skali lg wira seakan-akan memberi harapan palsu kepada diriku (well..aku masih tatau sehingga kini kesahihannya akan berita gumbira yg telah disampaikan oleh inchik Wira walaupon aku cam suka..ehh..suka ke??..tanak cakap disini la..malu sbb lom confirm lg =p)

eh..eh..tajuk entry aku tu bkn ade kne mngena dgn bebelan & harapan palsu & juga kefemesan Dr seperti di atas yer..tu lain..sekadar nk bgtau je betapa femesnya Dr Iqbal sekarang nih..iye..Dr mmg femes..haha..pa pasal aku puji Dr lebih2 nih..semoga brjaya convert ke? owh..tade..tade..ok!! enough!

sapa penah keje jd promoter?? cepat!!! angkat tangan , kaki segala sekarang!!!
huh..baru aku tau apa yg korg rasa skarang nih..(khas utk promoter)..baru2 ni aku join Kempen Jom Online kt KL Sentral..Kempen ni under Mampu (Malaysia A... Modernization Planning Unit)..lupa suda A stand for what..terasa begitu malas nk menggoogle..Mampu is a unit under Jabatan Perdana Menteri. Event ni di organized oleh Nas Global (promote lebih sket company nih..nnt ada event lg boleh panggil..hihi)..Nas Global tu company Kak Ejarn & husband wat event management..so apa yg aku cuba nk share kan ialah..pengalaman menjadi promoter tuh..huh..pasni kalo aku jmp mana2 promoter (selain memaksa kita utk membeli brg2)..aku cuba utk dgr dulu la apa yg dia nk ckp tu..hihi..sbb aku dh rasa apa yg korg rasa..seyez beb!! huh..cam nk bg mkn pelempang je kan kt org2 yg kerek tu sume kan???

Ok la.. job aku as promoter (ni aku wat part time je..selain boleh menambahkan duit poket..blh crk pengalaman juga..byk mgajar kita menjadi lebih bersabar selain mendapatkan sedikit dosa juga la sbb byk maki hamun dlm hati..owh..tambahan lagi sedikit...juga menambahkan penyakit seperti batuk & selsema & juga sakit kaki akibat berdiri terlalu lama...cukup 3 ari abis keje..qada' tdo..kroh..kroh..kroh)..apa yg ku promote??

aku promote kempen kerajaan..iaitu Jom Online..cantik t-shirt yg aku dpt tuh..hihi..tmbhan lg eksesori beg begitu besar yg perlu di bawa kulu kilir bak kata DJ..boleh bwk 20 biji durian..hahaa..Kempen ni bekerjasama with MDec..nk mnyeru org awam..khususnya rakyat malaysia utk lebih berjinak2 dgn dunia ICT..semuanya dihujung jari anda sahaja...segala payment bagai la..takyah nk gi q pepanjang lg kat kaunter yg begitu sesak ngn org ramai..selain penat menunggu..agak membazir masa utk ke tempat tu & juga pembaziran minyak kete..jimat2 sket..blaja2 online payment nih..pakai je internet kt opis tu kalo kt umah xde internet..confirm2 lg jimat..FREE!! mudah kan?? kalo nk setakat nk print EPF statement..owhhh...kaunter EPF adalah kaunter yg plg laku..ramai yg dtg..sgt mnjadi tumpuan (suppose kt event ni kitrg pgl terminal bkn kuanter tp byk org tak paham ngn terminology terminal tu..so ckp je la kaunter)..kenapa?? bg korg yg dh lama bekerja kan..cmna korg salu nk print statement EPF? nk check EPF? segala bagai la yg berkaitan ngn EPF selain nk mintak cop pegawai EPF?..haa..mesti korg jwb gi kiosk or kounter EPF la kan?? haaaaa..byk masa ke nk gi? sikit org ke kt EPF tu? sampai2 je kt EPF tu korg dh terus kena layan ke takyah susa payah nk amik nombor lg? ada ke camtu? of coz takde kan?..aku tau..takyah nk tipu..aku dh way survey dh..n aku sndr pon penah melalui situasi yg sama time nk check no EPF je aritu..ulangan CHECK nombor EPF SAHAJA..huh..nk tgu tu lama pulak tu..dah check terus balik..penat menunggu je..skrg ni xyah susah lg dh..dtg je kaunter EPF@ KWSP kt kempen Jom Online ni..ok..akan dtg di Time Square (29, 30 7 31 MAy ni)..ckp kt org yg jaga kaunter tu..sy nk buat i-account..pastu nnt mereka akn registerkn korg pny IC number & ID la..pastu nnt korg dh blh terus online..nk check EPF..nk print statement..ke ape ke..online je..xyah nk beratur pepanjang lg kan? mudah kan? atau pon..gi je kt mana2 cawangan KWSP @ EPF..ckp kt dorg nk create i-account..yg penting..first time register utk nk dptkan ID tu kne gi sndr kuanter EPF..pastu baru leh online kt mane2 je..ala..kira cm u all register maybank2u or cimbclicks or mana2 la internet banking..first time register kan kne gi bank dulu..cucuk ATM kad kt machine ATM..pastu baru leh online..cmtu la..

selain dpd tu..government baru2 ni launch MySMS..sapa penah dgr angkat tgn???..rata2 time sy promote aritu..sume tak penah dgr..including me la..hihi..kalo xkeje ni aritu.xtau pon ape bnd alah ni..ok..aku nk story sket psl bnd nih..sebelum tu la kan..nk cite sket pengalaman aku..org2 yg ada di sekitar KL Sentral tu..sumenya bila lalu je dpn booth yg serba merah + cantik + unik tu..sume akn lalu seslow yg mungkin la kn..sbb nk bz body la..nk tau apa bnd tu..jual brg apa tu..pastu baca2 la banner, bunting segala la yg ade kt keliling booth yg cantik tu..pastu bila kami2 yg promoter ni pon gi nk approach sume pakat nk lari..tanak dgr explanation ktrg..siap ckp owh takpe2..dgn muka belagak n aksi yg cm ..sih..i tak perlu tau la..x kuasa..hello..i bz ni..xde masa nk dgr..owh i dah tau sume dh..tak perlu explen la..(pdhal tatau pon) ha..cmtu la lebih kurang..sinis gila (korg leh imagine sndr la kalo korg jmp promoter yg sibuk nk promote2 barang tu la kan)..tp yg membezakn kami ngn promoter lain ni..ktrg ni tak menjual brg sesen pon..xde dpt pape komisyen pon kalo korg sume tadah telinga nk dgr bebelan kitrg ni..tp apa yg ktrg dpt adalah kepuasan sbb korg sudi dgr..minat dgn info2 yg ktrg nk smpaikan tu..n yg plg best..bila sume take action on da dot!! syiokk...tu la rakyat malaysia prihatin namanya..tahniah!!

tp the best part is..bila dorg cm taknak dgr..aku pon ckp la..eh..dgr la dulu..kami ni agensi kerajaan..bkn nk jual brg..ok!! terus dorg stop..haha..see..rakyat malaysia ni suka sesuatu yg percuma kan?? haha..takde la..sebelum dorg lari..aku pon smbil ckp bkn jual brg..aku pon bg dorg brochure MySMS..pastu tny penah dgr tak..bila dorg gelengje or say no..terus ckp cepat2 apa bnd tu..sbb kita paham dorg ni kdg2 mls nk lyn..nk kejar masa..nk cepat..

ok..pa tu MySMS?? mari lah ramai2 rakyat Malaysia register bnd nih..35 sen sahaja seumo hidup..tiada caj bulanan..caj harian atau segala caj utk setiap info yg government anta..bnd ni adalah perkidmatan kerajaan @ info komuniti..cara nya mudah..anda hanya perlu daftar guna handphone je..cara taip REG MYSMS [nama penuh] [no kad pengenalan] [daerah] [emel] hantar ke 15888..apa kelebihan mendaftar & mnjadi ahli MySMS nih? dgn menjadi ahli..korg akan dpt tau info2 terkini..segala isu2 penting yg berlaku dlm negara kita la..contoh: wabak penyakit utk nk suh kita berjaga2, kempen2 dr kerajaan cam karnival kerjaya ke..pesta buku ke.., gempa bumi, tanah runtuh, kes kehilangan kanak2 ke..apa2 sahaja la yg berkaitan komuniti supaya anda di luar sana tau dgn apa yg berlaku..xde la jd katak bwh tempurung sgt..yelah..kdg2 kita nk nk beli paper 1 hari seminggu tu pon susah..ni kan nk baca paper hari2..mana nk tau isu semasa @ global..nk tgk berita kt TV..lg la jrg..biasanye student la ni kan..bila berita je..tkr channel..so mana nk tau apa yg terjadi..H1N1 ni dh kritikal ke..nk duh kita pakai tpeng ke...sume xtau..info tu xsampai...tp kalo SMS bunyi..cnfrm korg akan baca msg kan??? 1 lg kelebihan..lesen kete & roadtax expired..kdg2 kita ni salu lupa..dh sedap2 drive sebulan..tiba2 ada roadblock br terigt eh..lesen aku idup lg ke?? zaaasss..saman sampai..haaa...nk ker cmtu??tp kalo ade MySMS ni..2 weeks b4 expired msg akn masuk...tit..tit..so org akan tau la..blh cpt2 g renew..owh..utk semua khidmat kerajaan & agensi nye..sume send kt 15888..cuma cara nk request je berbeza cara menaip mesej..utk setiap msg yg tetiba msk dlm inbox anda..tanpa anda request..sume tu FOC (free of charge)..don't worry..xde penolakan credit..tp utk service yg anda request..let say..nk tau waktu solat taip JAKIM SOLAT [kawasan] send 15888..yg tu di charge..anda request n msg dihantar sebyk rm0.15 sen shaja cdt ditolak @ msuk bil..dorg reply rm0.20 sen je cdt ditolak @ masuk bill..ok..tu je kot info nk share..sebar2kan la pada ahli kuarge & rakan2..let spend for only 15 cent for the rest of ur lives to get all the infos compared to rm3.00 / monthly for caller ringtone ..very worth!! berbaloi-baloi!!

4 comments:

fa-aja-aja said...

akakkkk!
saya berminat pada mySMS!
balik nnti trs langgan..weee

sy pun ada no EPF..tp dy sh lupa berapa..ngee

jadi promoter,bru tau kan cemana..wahaho..
eeee nnti nak join jg benda2 nih..plus dia x amik masa yg lama..just 3-4 days..=p

NisSaThanin said...

ayoyo..hebatnye kawan aku nih...
ros mmg sesuai dengan semangatnye yg sentiasa tinggi tuh..chaiyok2!!!

keje keras ros ni...sah kawen taun depan ceni..hikhik

Lemon said...

well roS, aku keje promoter xde pn dapat komisyen kalau dapat jual.. cuma perasaan bangga+puas sangat kalau dapat jual.. terus ilang segala saket sengal kaki or geram kat customer yang kerek sebelum tu. ahahaa..

well.. welcome to the club~

Sofea said...

panjangnye karangan budak UPM. hehee