BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 4, 2009

annoying!!!!

gerammm!!!

these people make me so pening + annoying!!!

if i said i dun want..please!!!!!! faham lah..tolong lah!!!!

u guys really make me hate u so much!!!

sorg lelaki muda dr negara jiran yg buat2 tak faham kenapa kunun2 dia yg jadi mangsa sehingga org2 sekeliling dia menyangka aku ni play girl & memainkan hati & perasaan dia!! bullshit!!!

aku tak penah cite secara open & depan2 hal ni kpd dia & jugak kt kwn2 die yg ckp aku cmtu..sbb bg aku tkde gunanya nk cita bnd yg dh lepas nih..org kalo dh buat salah..takkan nk mgaku punya!! dan kawan..mestilah lagi percaya kawan dia sndr dpd percaya cerita aku nih..so aku taknk sakitkan hati sapa2..biarlah aku sndr yg rasa sakit hati tu sorg..laki ni 1 Univerct ngn aku..postgrade stdnt jugak..kenal secara tk sengaja time gi register master dulu..aku berkawan baik dgn dia mula2 dulu sbb time tu aku pon dikira sbg lonely sbb baru pas broke up..n dia pulak takde kwn kt sini..

tp byk kali aku STRESS kan kt dia bahwa kami HANYA KAWAN..dan takkan mungkin lebih dari itu!!..tp dia ckp byk kali dia suka aku..& aku admit aku pernah sukakan dia TAPI BUKAN CINTA sbb tak pernah wujud perasaan itu walau sedetik pon sbbnya hny diri aku sndr yg tau bila aku mula cintakan seseorg. kenapa aku jauhkan diri dari dia???

jawapannya sungguh mudah...PETUNJUK ALLAH...

aku mmg tak pernah rasa yakin dgn dia ats byk sbb..

1. aku baru kenal sgt ngn dia..so segala kebaikan yg aku nmpk pada mata kasar aku nih..aku tak tau bnd tu tulen atau palsu

2. mmg sbb dia bukan org malaysia & membuatkan aku berfikir pjg utk nk bersama ngn dia

3. aku tak pernah percayakan dia sbb aku masih ragu2 pada lelaki

4. SESUNGGUHNYA AKU TAK PERNAH RASA AKU CINTAKAN DIA!!!

dan atas sebab2 keraguan itu & perkara tu betul2 mengganggu fikiran aku..akhirnya aku tergerak hati utk buat isthikarah...time tu bulan yg mulia iaitu bulan puasa..aku buat dlm 2 or 3x la solat tu sbb aku mmg betul2 perlukan pertolongan & petunjuk ALLAH..sbbnya aku rasa aku kusut sgt time tuh..

satu hari tuh..(bknnya keesokan paginya setelah aku wat isthikarah)..ttb aku dpt rasakan perasaan aku jd lain sgt..aku jd mcm aku ni tak sukakan seseorang..ermm..susahlah utk aku nk citekan perasaan tuh..tp akhirnya aku sedar bahawa org itu adalah dia..makin lama aku rasa makin aku tak boleh nk cntct dia..makin aku tak suka ngn dia & makin aku menjauhkan diri dari dia secara tiba2..(perasaan ni wujud sebelum aku bersama Mr. Juniper)

cmna aku ngn Mr. Juniper??

haha..takyah la cita dulu..nnt satu hari aku akn citakan bnd nih..tp aku yakin ni jugak adalah ketentuan illahi sbb selama 4 tahun berkawan ngn dia..ktrg tak pernah rasa pape pon..cam buta je..haha MyEm0.CoM

dan selepas aku mula menjauhkan diri dari dia...1 hari tu aku dpt tau cerita nih...(ni jugak petunjuk dari ALLAH..bermakna ALLAH masih mnyayangi aku walaupon byk kejahatan yg telah aku lakukan..)
aku pernah kenalkan dia ngn seorg kawan aku..kawan aku ni mmg cun + cantik..tp dia dah bertunang..tgl lg 3 bulan utk dia kawin (time aku kenalkan mamat tu ngn kwn aku ni la)..tp aku tak sangka la pulak..blkang aku rupanya dorg berdua nih sedang asyik dilamun cinta..tp mamat nih kalo dpn aku bukan main puji aku..ckp mcm2..nk kt aku la ape la...pastu bila kawan aku yg lain tny kt mamat nih aku ngn dia cmna..dia ckp cam abg ngn adik..mmg talam 2 muka..n nk dijadikan cerita..kwn aku tuh pernah menangis tak nk kawen pulak dah sbb nak kan si mamat nih..huhh..(padahal dorg kawen bkn sbb family jodohkan tp sbb cinta) tp disebabkan mamat nih..jd cmtu pulak..mmg aku akui ..mamat nih mmg ada aura dia yg tersendiri tp aku nih je yg kental..haha

oklah..kwn aku tu pon dh kawen ngn suami dia..n hampir menunggu kelahiran cahaya mata yg pertama & sgt bahagia..aku tak pernah sikit pon slhkan dia (kalo kawan sy baca nih..fahamlah bahawa sy dh tau perkara ni tak yah rasa serba salah lagi dgn sy ok??)..bg sy tu suma adalah dugaan & cabaran utk berkawin..sebelum berkawin dugaan cm tu dh wujud kerana ALLAH nk mnguji tahap keimanan kita dan supaya kita lebih kuat dgn dugaan yg serupa mcm tu jika wujud selepas alam perkahwinan nnt..

walo cmna pon sy tetap salahkan mamat tuh..dah tau kawan sy ni dah nk kawen jgn lah kacau..n dia pon siap tak bagi kawan sy ni kawen sbb dia ckp dia nk kawen ngn kawan sy nih..what the heck!!!! dgr cita siap menangis2 lagi tuh sbb tak dpt attend wedding kwn sy tuh..huhh..org jahat mmg selalu rugi~~

but lately nih..mamat ni dh mula mngacau idup aku balik..dia emel aku..tp aku baca sikit je..sbb tak de hati lah nk baca..pastu aku forwadkan emel tu kt athitruddin..pastu dia msg aku..tp aku suh rumet aku baca msg tu n delete..pastu dia add aku kt facebook tp aku ignore..n dia add lg..mmg tak reti bahasa sungguh la ko nih!! last2 taktik dia..dia amik kesempatan guna sorg minah yg senegara ngn dia utk citakan segala perasaan dia ..so minah tu sampaikan la segala apa yg dia ckpkn tu tp melalui YM la..aku mls nk layan..aku wat bodoh je..minah tu percaya suma cita dia...tp aku lg tau apa yg berlaku..dia ckp dia dh takde semangat nk belajar kt sini lagi la sbb aku wat cmtu kat dia!! taikkkk!!! ko dtg sini tujuan ko utk ape???? ko kenal aku selepas ko dtg sini..hah..lantak ko la dh tak de semangat ke ape ke..yg penting aku selamat..sbb ALLAH masih syg kan aku..

dan belom pon aku selesai masalah ngn mamat nih..wujud pulak sorg laki tua yg layak dipanggil atok nk kat aku..siap ckp nk masuk minang aku!! GILA!!! pdahal dia dh tau status aku...mmg GILA!!

9 comments:

fa-aja-aja said...

aiyoyo..
bikin pns org mcm nih.

drbalqis said...

yes 1st komen,klah pot.kekeke
amboii,mmg x tau malu lngsg laki ni.smua dia nk.eii,geramnya kak.
klu syala,mmg da sembur lelaki ni.da tu,kacau org yg da nak kawen lg tu.mmg jahat snguh.mmg ptut kaka x trima dia.nti,klu dia trtarik kat pmpuan len,dia usha pmpuan tu pla.
ksian mak bpa dia,ingt bljar rjin,rpanya asik mngorat pmpuan.jauhkn diriii.hehe
sabar kak,buat dek je.hehe

drbalqis said...

ces,aku ingt aku yg 1st!!

Athiruddin said...

yes org no 4 komen :p relax2 aja dong...

fa-aja-aja said...

hahhahahahaahhahahahahahah..
kesian balqis..

misisitukangtulis said...

Sabar ya dekda~
hanya sorang je yg aku kenal dlm citer ni..
mungkin sblm ko jumpa mat indon sengal tu..ko baru clash dgn Mr. A ek? kosmate aku? haha
Mat Indon tu aku x kenal..kwn ko yg da kawen tu pn aku x kenal..Mr. Juniper ko pn aku x kenal... Minah Indon yg YM dgn ko pn aku x kenal..
Athiruddin je aku kenal...haha =)

roserz said...

haha..ttb bila aku bace blk entry nih bnyi cam poyo je pulak..aku hny lah manusia biasa yg ingin idup tenang tanpa gangguan..bkn ada niat lain utk disampaikan..suka ati lah kalo ada org ckp aku ni perasan ke ape ke...janji aku rase kurang tension pas tulis bnd nih...

athiruddin--> hamboi..bangganye jd org no 4..;p

ipa--> mmg panas..sbb time ni mmg tgh panas giler ngn org tuh so terus tulis entry..hehe

balqis--> xpe2..pasni ko jd yg 1st eh..hehe..mmg akk sabar & jauhkan diri ler nih

musyi-->ye sy bersabar la ni..Mr. Juniper adalah hampir hampir menyerupai Athiruddin..hehe..

fidH said...

da lame x bace blog ko....huhu...lately aku slalu nmpk dia kat foodtech..

roserz said...

huh..syukur dia x kenal ko...