BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 8, 2009

Subway..halal ke?

aku begitu teringin nk mkn subway...sbb td org2 kt lab nih cerita psl subway..bnyi cm sedap jer..

pastu aku pon wat la status kt YM..teringin nk mkn subway..

then 1 of my fren buzz me and said Subway tu ade yg tak halal...kan?

aku confuse die bertnya or menyatakan...

td aku tny la jgk kt org2 kt lab aku ni..halal ke Subway tu..yela..sbb franchise kan..then dorg ckp Subway kt Malaysia halal...

ermm..then I pon menggoogle la...masuk forum2...then jawapan dorg..Subway Malaysia 100% halal...but beware in Singapore..they said there's still non-halal Subway in Singapore...

antara forum yg sy masuk...
http://muslimvillage.com/forums/lofiversion/index.php/t13179.html

ekceli first time nk mkn subway..sbb b4 diz asek dgr my bro ckp subway best je...

p/s: kalo masih was-was n ragu2 tntg kehalalan makanan tu jd haram kalo anda makan...betul tak?..correct me if i'm wrong....

4 comments:

fa-aja-aja said...

subway tuh fastfood ke?
apa menu utama?

roserz said...

aah..fastfood...menu utama..nda tau la bha..sbb nda pernah mkn lg nih..hehe

Sheherazade said...

subway malaysia halal
akak penah mkn
kalaw kita was2 jgn mkn

1 0 3 1 said...

ayam mungkin halal, tp ingredient dia mcm mana? tgk2 dekat jakim punya website, subway xda approval pun?