BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, April 27, 2009

geram dgn sikap org2 nih!!!

manusia...mmg sinonim dgn busuk hati

aku geram giler ngn sorg hamba ALLAH ni...umur dah byk..lg tua dr mak aku..tp kalo bercakap mmg ikut sedap mulut je...ckp tak pernah pikir perasaan org yg mendengar. tak pernah mnjga sensitivity individu lgsg (patut join je kelas PI aku nih..baru tersedar diri sikit)..

mak aku bercerita kat aku...

aritu..makcik ni dtg umah aku bersama ank die..melawat pakcik aku (abg mak) yg baru kua dari hospital. pakcik aku ni wat sementara waktu ni stay kt umah aku sbb senang abg aku nk hantar die gi hospital..wat check up. aku tak paham kenapa anak2 dia x boleh jaga die sepertimana pakcik aku ni mnjaga dorg..ni bkn nk ungkit ape2..tp geram tgk layanan ank2 die terhadap pkcik aku ni..aku rase nk lempang2 sume ank die tu!!! sume tak sedar diri..tau nk duit je!! betul la kata org tua dulu2..ibu/ayah sorg mampu jaga sepuluh org ank..tp sepuluh org ank tu belom tentu sorg pon dpt jaga sorg ibu/ayah ni.

haa..tak abis lg nk cite psl makcik sorg ni ngn ank die..yg dorg ni pon aku tgk tunggang langgang jugak. mak ngn ank masing nk bersinggit2..mksdnye..masing2 nk bersaing2..kalo ank beli perabot baru..mak pon nk beli..ank renovate umah..mak pon sibuk jugak..dunia..dunia..tak paham!!!!

aritu ank die tu tny mak aku..acik..dikda tu bila nk abis blaja lg tu?

mak aku pon jwb la..entah..setahun lg kot abis master tu..

pastu die tny lg..nk smbg phd pulak ke pastu?

mak aku jwb ler..dgr2 cite mcm ye kot...entah..

then die pon ckp..huh..kalo saya lar..cukup la tu blaja nih..xlarat dh nk blaja nih..carik duit la pulak...

pastu ttb mak die tu menyampuk pulak...bia la deh nk smbg blaja..dh die takde niat lgsg nk bg mak die duit!!!!

hamboiii!!! sedap nye mulut ko makcik ngn ank bercakap pasal aku!!! meluat aku..sape ckp aku xpenah bg duit kt mak..tiap2 bulan aku x penah miss bg mak duit..korg ape tau??? takkan la tiap kali aku nk bg mak duit..aku nk tunjuk dpn korg..hello...itu bkn cara aku utk nk menunjuk2 or nk bermegah2...harta kt dunia ni xde yg kekal..sume milik ALLAH...

pastu si ank tu heboh bgtau tak lame die nk gi umrah ngn husband die....tu salah 1 adegan belagak yg cuba utk disampaikan kat mak aku...

takpe mak...kite sabar ye mak...nnt ade rezeki kite pon blh pergi..takyah nk heboh2..kite gi senyap2 je..nama pon nk beribadah watpe nk riuh sekampung kan??

p/s: dan mnjd kebiasaannya mak aku bkn jenis yg suke sembur & memalukan org. die senyap je la walopon hakikatnye bkn sebegitu..malas nk pjg2 cite. org kalo dh dengki n iri hati..ckp la ape pon..ade je bangkangan die tu. aku sebenarnya smp skrg still mendidih lg ngn dorg ni...huh..terbakar...semoga ALLAH bg dorg petunjuk & hidayah..cepat2 bertaubat..byk sgt dosa sbb suke mengguris perasaan org lain..

3 comments:

drbalqis said...

eh,geramnya.gila menyibuk dorang tu.bagus lah belajar tinggi2,adui,nila mentaliti org kta.x bole tgk org lain lebih dri dia.sma kak ros,mak sya pun mmg diam ja,drpda bls blik.xpa,yg pnting kak ros tau akak da tunaikan tanggunjwb.chaiyo~!

fa-aja-aja said...

tah..
fes kes ku jumpa mak xnak kalah dgn anak
adei

roserz said...

qis--> yerpp..tq2 kerana mmberi sokongan padu pd sy..hehe

ipa--> tu la pasal...tk paham betul..mak tu salu je kecik ati kalo ank die beli brg baru..tah pape kan?? tak paham...