BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 10, 2009

cite hantu y g penah aku dgr..

korg mesti ada penah dgr byk cite hantu & seram kan?? begitu jugak aku..tak tau la betul atau tak kewujudan makhluk2 tu sume tp aku saja nk share cerita yg penah aku dgr tu...n mugnkin jgk korg penah dgr..

cerita 1: wolkwagen kuning

rasanya cerita ni ramai yg tau..org ckp wolkswagen kuning ni salu muncul tgh2 mlm kt karak..& 1 lg kt terowong changkat jering kot..tk igt nama tp kt PErak..mmg terowong tu wajib lalu kalo nk utara. dgr cerita..wolkswagen tu milik kpd pengantin yg baru berkawen & eksiden..mati kt situ jugak. wolkswagen tu dipandu dgn laju & suka nk bakar2 pemandu lain utk race ngn kete tu..so sape yg cepat panas hati..ramai yg jadi korban..ramai yg eksiden & mati sbb terus masuk gaung..korg pernah dgr tak kisah ni?? tp kesahihan wallahualam..jgn tny aku..nauzubillah..selisih malaikat 44..jauhi lah dpd diriku & org2 tersyg.

ada org wat lawak..bila ko jln je..tiba2 ada volkswagen kuning..pastu dh lepas..jln dpn lg..jmp lg..jln dpn lg..jmp lagi..mak ai..cuak giler..pesal cepat giler?? toleh2 blakang..tgk2 ada konvoi volkswagen kuning..=)


cerita 2: perempuan berkebaya merah

cerita ni aku baru2 dgr..dorg ckp dh heboh klua paper tp aku xtau la pulak betul ke tak..kt Kedah..kalo tak silap perempuan tu akan tahan kereta mintak tumpang..perempuan tu cantik..dh byk kali dgr..tp xtau la betul ke x..kalo betul mmg ada..maka berhati2 la kalo lalu situ..jgn terlalu mengikut nafsu bila melihat wanita cantik..baca doa menaiki kenderaan sebelum memulakan perjalanan..

cerita 3: makcik jual karipap

cite ni sgt femes time matrik..tp aku xtau kesahihan nya..aku rasa gi la mana2 matrik pon..sume ade cite yg sama..mula2 mber aku kt mtrik K Pilah cite..bila malam je..akan ada makcik yg dtg ketuk tingkap jual karipap..sbb zaman matrik kan sume rajin stay up!! yg mnjd mslhnye..mkcik tu ketuk tingkap yg berada di tingkat atas juga..makcik tu superman ke blh terbang? cmne die berjalan?? jalan ke? sedangkan bila bukak je tingkap terus nmpk tanah or jalan kt bawah..mane de laluan..pastu cite ni kt Matrik aku pon aku penah dgr..matrik Perak pon ade..weh..makcik ni yg sama ke? superwoman ke makcik ni?? kt Matrik aku jgk ada 1 lg pertambahan cite seakan2 sama tp kisah pak guard naik moto..mlm2..tegur budak yg tgh stdy meja kt tepi tingkap..tingkat 5 lak tu...??? cmne tu?? sahih?? tak tau...dgr2 cite je nih..sape yg ada pengalaman sndr blh la kongsi

cerita 4: nenek atas locker

cerita sgt seram & meninggalkan kesan yg mendalam kt aku..aku tak mngalami..alhamdulillah tp sbb bila org cerita aku takut la..rasa cm ada je..selama setahun aku kt Matrik membuatkan aku tk pernah berani utk tidur mlm..member2 aku cita..byk kt skolah2 berasrama..aku bkn skolah SBP or MRSM dulu..or mana2 skolah yg berasrama la..duk umah je..cite dia cmni..bila tgh2 mlm je..kalo kite tdo pastu ttb tersedar kan..nnt ttb ada suara dr atas locker tegur (pesal ttb meremang bulu roma aku nih?? aihh).yeyy..cucu nenek dh bgn..pastu kalo kita wat2 nk pejam mata..pastu nenek tu ckp..nenek tau cucu nenek dh bgn...wahhh seram giler..aku disebabkan cerita tu...bila aku tersedar je tgh mlm..terus lari katil Mai..tumpang tdo kt sebelah..Mai mmg tau dah psl tuh..hihi..sbbnye nnt aku takleh nk tdo balik..seram..sebelah katil aku kosong..bilik kt MAtrik tu besar..mcm2 bnd yg aku pikirkan..dah la gelap..xleh psg lampu kecik..huhu..setiap kali nk tdo..aku akn make sure aku org yg pertama tdo dlm bilik tu..or aku rela stay up bersama2 smpai kul 4 pg..br tido..hehe..rumet aku sume dh biasa duk asrama..aku je yg tak...sbb tu penakut tu lebih..

cerita 5: perempuan pakai purdah naik kancil merah

igt tak time kite skolah2 dlu..sgt femes cite ni smpai kua berita TV3..aku igt lg..gmbr dpn tunjuk kancil merah..tp pas tu terus lenyap..tu bkn la cita hantu tp dikatakan pompuan tu memakai susuk tp telah melanggar pantang dgn melihat cermin. akibatnya..dia menjadi terlalu hodoh smp kena pakai purdah..solution utk mslh tu..pompuan tu kna minum darah 40 org gadis sunti kalo aku tak silap (sapa2 igt n tau cite tu bgtau la kalo aku silap)..sbb tu time tu heboh ank2 gadis hilang kna culik pastu tak jumpa2..tp skrg ni tak tau apa jd ngn pompuan tu kn??

cerita 6: ......

byk lg cite tp aku ttb blank pulak...haha..

corat-coret: jauhkan la aku, ahli keluargaku, org tersayang & juga rakan2 ku dr gangguan iblis, syaitan laknatullah serta sihir..AMIN..amalan Nabi S.A.W utk melindungi kita dr gangguan tersebut.:

setiap kali selepas solat subuh..lunjurkan kaki menghadap ke kiblat..tadah tapak tangan & bacalah:

1- surah al-Fatihah
2- surah al-Ikhlas
3- surah an-Nas
4- surah al-Falaq

kemudian hembus ke tapak tgn..genggam tgn seketika & usaplah tapak tgn tersebut keseluruhan muka & badan diakhiri hingga ke hujung kaki smbil menghembuskan nafas..

amalkan juga amalan ni sebelum tidur..semoga ALLAH sentiasa melindungi kita dr gangguan tersebut ketika tidur, bgn tidur, siang & malam...

1 lg..amalkan membaca bacaan ayt Kursi sbyk 3x sesudah solat 5 waktu yg kita kerjakan..kalo nk murah rezeki amalkan bacaan ayat seribu dinar selepas baca ayt kursi tu..insyaAllah..mudah-mudahan kita berada dlm lindungan Allah sentiasa & sentiasa mendapat keberkatan-Nya..Amin..

2 comments:

fa-aja-aja said...

semua citer hantu kak,ipa xpenah dgr..hahaha

lawka gile wolkwagen kuning tuh ./..LOL

bila org cakap selisih malaikat 44

jwpn ustazah bagi

'ape salah malaikai 44 tuhhh smpi korunk nak selisih2???'

haha...betul gak kan.!

roserz said...

aah kan??

akk pon tk tau nape org ckp cmtu tp rasa cm penah tny kt org dulu..tp tak igt apa jwpn dia bg..hihi..